Korsvejens Villaby

Generalforsamlinger; Referater

Referat Generalforsamling

Tirsdag d. 1. marts 2016

Generalforsamling blev afholdt, tirsdag d. 1. marts 2016, i Foreningscentrets mødelokaler, og 28 grundejere fra 23 parceller var mødt.

For bestyrelsen mødte Anders Grønbech, Poul Verner Larsen og Allan Grønkvist-Nielsen.


Formanden bød velkommen, og oplyste samtidig at indkaldelsen var udsendt med 15 dages varsel - kravet er 8 dage - og at generalforsamlingen var udskudt til d. 1. marts for ikke at kollidere med planlægningen af jubilæumsfesten.

Vi overholder således ikke kravet til afholdelse i ”sidste halvdel af februar”, men kunne med lidt snilde betragte dagen i dag som d. ”30. februar”.


Valg af dirigent

Forsamlingen valgte Jørgen Andersen, Bøgevang som dirigent. 

Dirigenten noterede, at udsættelsen ikke ville have den store betydning og med forsamlingens samtykke erklærede han derefter, at generalforsamlingen var beslutningsdygtig.


Formandens beretning

Beretningen blev fremlagt af Anders Grønbech.

Der var et par afklarende spørgsmål, hvorefter den blev taget til efterretning.

Beretningen fremgår af separat dokument, som kan læses på foreningens hjemmeside, http://www.korsvejensvillaby.dk  -  se under menupunktet: Generalforsamling.

Har du ikke internetadgang, kan du kontakte bestyrelsen for en kopi af beretningen.


Regnskab 2015

Det reviderede regnskab var fremsendt til medlemmerne sammen med indkaldelsen.

Poul Verner Larsen gennemgik regnskabet, og forsamlingen godkendte det uden anmærkninger.


Forslag fra Bestyrelsen

Bestyrelsen havde fremsendt forslag til beslutning. Da forslaget ville have indvirkninger på budgettet blev det besluttet at fremskynde dets behandling til før budgetgennemgangen.

Bestyrelsen fremsætter forslag om initiativer til regulering af hastighederne på villavejene.

I Budget 2016 afsættes Kr. 20.000 til forarbejder og udarbejdelse af oplæg til beslutning på en generalforsamling.


I den skriftlige motivering fremgår det, at forslaget er blevet til på baggrund af grundejerrønsker.

Anders fremlagde forslaget på vegne af forslagsstillerne og forklarede, at vi ingen intern kompetence har til at vurdere denne type projekter og dets konsekvenser– det må vi købe os til.


Punktet skabte en livlig debat, og det blev nødvendigt at pointere, at planen var at grundejerne ville blive inddraget i form af høringer, og at det endelige projekt skal godkendes af en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling, for at have gyldighed.

Formanden henstillede til, at interesserede involverede sig – enten som led i valgene senere under mødet, eller som decideret trafikudvalg.


Forslaget blev sat til afstemning. For stemte 16, 4 stemte imod og 3 udlod at stemme.

Forslaget blev således vedtaget.


Budget 2016

Budgettet var fremsendt sammen med indkaldelsen og bestyrelsen foreslår et uændret kontingent på Kr. 300 årligt.

Budgettet 2016 indeholder nogle store udgiftposter, dels tidligere beslutning om jubilæumsfesten, dels ønsket om en børnefest i 2016 (jubilæumsåret), samt følgeomkostninger fra trafikprojektet.

Budgettet blev fremlagt af Poul Verner Larsen og sat til afstemning.

Budgettet blev vedtaget med 18 stemmer for, 4 stemmer imod og 1 undlod at stemme.


Der var ingen forslag fra medlemmerne.

Punktet udgik.


Valg af bestyrelse

Formand:

Anders Grønbech, Poppelvang 19, genvalgt for 2 år.


Bestyrelsesmedlemmer:

Dan Jørgensen blev genvalgt for 2 år.

Allan Grønkvist-Nielsen, Klitrose Alle 2, fraflytter området og udtræder derfor af bestyrelsen.

I stedet blev Ole Sørensen, Saltværksvej 162 nyvalgt for restperioden på 1 år


Bestyrelsessuppleanter:

Lars Anthonisen, Poppelvang 15, nyvalgt for 1 år,

Niels Pryts, Bøgevang 8, nyvalgt for 1 år,

Alan Kaas, Poppelvang 17, nyvalgt for 1 år.


Valg af revision

Revisor:

Ingolf Aaberg, Poppelvang 12, genvalgt for 2 år.


Revisorsuppleant:

Louis Schirmer, Bøgevang 18, genvalgt for 2 år.


Eventuelt

Igen var der en livlig debat og flere spørgsmål om grundejerforeningens engagement, ophævelse af foreningen, aktiviteter osv.


Generalforsamlingen sluttede ca. Kl. 20.45, og dirigenten takkede for god ro og orden.

Derefter blev der serveret smørrebrød og forskelligt godt øl. 


Referat d. 10. marts 2016



sign/ Anders Grønbech              sign/ Jørgen Andersen

        Formand & Referent                  Dirigent




Nyt om foreningen

Læs nyt om stort og småt i grundejerforeningen: