Generalforsamlinger; Referater

Referat Generalforsamling

Tirsdag d. 27. februar 2018

Grundejerforeningen Korsvejens Villaby

www.korsvejensvillaby.dk

facebook: Korsvejens Villaby



Referat Generalforsamling tirsdag d. 27. februar 2018


Generalforsamlingen blev afholdt tirsdag d. 27. februar i Foreningshuset Postkassen.

Der var mødt 39 medlemmer (inkl. bestyrelsen) fra 33 parceller


Fra bestyrelsen var mødt: Niels, Pernille og Kenneth. Tom og Martin var begge på udlandsrejse. 


1.Valg af dirigent

Traditionen tro indstillede bestyrelsen Jørgen Andersen fra Bøgevang 13 til dirigent, og han blev – ligeledes traditionen tro – valgt uden modkandidat trods hans ihærdige opfordringer.

Jørgen konstaterede at indkaldelsen var i overensstemmelse med foreningens vedtægter og runddelt rettidigt.


2.Bestyrelsens beretning

Niels fremlagde sin første beretning som ny formand. Beretningen kan læses på www.korsvejensvillaby.dk


Der var efterfølgende spørgsmål til bestyrelsens valg af Kongelundens Slamsuger Service til at rense vejbrønde på de private fællesveje. Der har tidligere været historier fremme om, at firmaet smed deres kloakvand i Kongelunden. Formanden fortalte, at disse overvejelser var taget med i den samlede betragtning og, at det efterhånden var en gammel historie. Bestyrelsen havde valgt at følge biblens ord om tilgivelse og næstekærlighed.


Der blev opfordret til, at bestyrelsen bortredigerer personfølsomme oplysninger når referater fra bestyrelsesmøderne offentliggøres. Bestyrelsen kunne meddele, at dette allerede var beskrevet på foreningens hjemmeside.

Et medlem ønskede at vide om bestyrelsen havde kastet håndklædet i ringen mht. inkassosagen som var bragt til ophør. Bestyrelsen og Poul Verner (forhenværende kassér, red.) meddelte at fordringen var blevet indfriet af skyldner.


Beretningen blev herefter bragt til afstemning og godkendt.


3.Fremlæggelse af regnskab

Pernille fremlagde regnskabet for 2017. Alle havde betalt deres kontingent.

Der var spørgsmål til manglende opkrævning af rykkergebyr/bøde for for sen indbetaling. Bestyrelsen meddelte, at man som udgangspunkt ikke ønsker at sende rykkere og opkræve bøder. I stedet vil bestyrelsen bruge en mere positiv fremgangsmåde, såsom venlige personlige påmindelser til foreningens medlemmer.

Igen var der spørgsmål til inkassosagen og advokatomkostningerne. Bestyrelsen kunne blot meddele, at når et medlem sendes til inkasso, koster det os alle sammen penge.


Regnskabet blev herefter bragt til afstemning og godkendt


4.Fremlæggelse af Budget


Pernille fortsatte med budgettet for 2018. Der var ikke de store ændringer.

Der var spørgsmål til posterne ”Brøndrensning” og ”Advokatbistand”. Bestyrelsen kunne meddele at disse poster er faste for det tilfælde at der skulle blive brug for midlerne.

Der var ligeledes spørgsmål til bankgebyrer, og kasseren meddelte at der ville blive kigget nærmere på disse.

Budgettet blev bragt til afstemning og godkendt



5.Orientering fra Trafikudvalget

Niels var endnu engang på banen, for denne gang at give en orientering fra trafikudvalget. Da der var mange nye medlemmer tilstede, gav Niels en kort orientering om baggrunden for etableringen af trafikudvalget. Efter trafikudvalget havde valgt at udvide deres operationsområde til også at gælde Sirgræsvej og Poppelvang, var der brug for en revurdering af projektet og mandatet fra foreningens medlemmer.

Derfor vil der blive runddelt spørgeskemaer til alle foreningens medlemmer, hvor der bedes tage stilling til projektets udformning, finansiering mm. På baggrund af tilbagemeldingerne, vil det blive vurderet om trafikudvalget vil fortsætte med projektet eller droppe det.


6.Valg til bestyrelsen


Formand:

Niels Pryts, Bøgevang 8 (genvalgt for en 2-årig periode)


Best. medlem:

Kenneth Toft Tørresdal, Poppelvang 10 (genvalgt for en 2-årig periode)


Best. suppleanter:

1. Martin Rasmussen, Poppelvang 4 (genvalgt for en 1-årig periode)

2. Hans Thorsby, Bøgevang 25 (genvalgt for en 1-årig periode)

3. Tina Kjær, Bøgevang 12 (genvalgt for en 1-årig periode)


Revisor:

Morten Raffnsøe Petz, Poppelvang 7, nyvalg


Revisor suppleant:

Louis Schirmer, Bøgevang 18 (genvalgt for en 2-årig periode)



7.Eventuelt


Der var en livlig debat under punktet eventuelt. Debatten gik på de kedelige indbrud vi har haft i området på det sidste, og hvad vi kunne gøre ved det. Der blev opfordret til dels, at tilmelde sig foreningens facebook gruppe og dels hente Nabohjælp app´en. Flere medlemmer ytrede ønske om, at facebook gruppen blev gjort til en lukket gruppe kun for medlemmer. Dette blev herefter iværksat.

Der var ønske om, at der blev sat nabohjælp skilte op i området. Bestyrelsen vil arrangere et nabohjælp arrangement i samarbejde med det kriminalpræventive råd, og efterfølgende se på deres anbefalinger.

Til sidst var der ros til den nye bestyrelse for deres positive energi og facon.


Niels tog ordet for at takke den tidligere bestyrelse og revisor for deres indsats, og der var vingaver til dem alle.


Generalforsamlingen blev herefter afsluttet og forsamlingen gik over til øl og smørrebrød.


Bestyrelsen noterede sig, at der skal være kaffe, småkager, flere typer øl samt salt og peber til næste generalforsamling


Vi vil gerne sige foreningens medlemmer en stor tak for det flotte fremmøde, det sætter vi stor pris på.


På gensyn til næste år


Referat d. 5. marts 2018




Niels Pryts                                   Jørgen Andersen

              Formand                                             Dirigent 





Nyt om foreningen

Læs nyt om stort og småt i grundejerforeningen: